"Virtueel Thuiskomen, da’s Bostoen"

De residentiële projectontwikkelaar Bostoen zet real time rendering in bij de aankoop van een projectwoning of appartement. Klanten kunnen hun nieuwe woning configureren en beleven zonder dat er ook maar één baksteen gemetst is.

Feiten


Klant Bostoen
Wat Real time rendering
Type Configurator

Woonconfigurator Bostoen


Customer Centricity

Bostoen biedt haar klanten de mogelijkheid om de binnenafwerking van hun nieuwe woning te kiezen en te vergelijken in een virtuele omgeving. “Deze digitale marketingtool werd ontworpen om gezinnen hun nieuwe thuis te laten beleven, zonder de aanwezigheid van een fysiek gebouw” ligt Joery Michiels, Verantwoordelijke Corporate Sales & Marketing toe. “Het is een uitzonderlijke beleving om je droomwoning virtueel te configureren en er nadien virtueel in rond te lopen. Klanten kunnen zich zodoende hun nieuwe woning beter voorstellen en een juiste materiaalkeuze bepalen”.

Een hybride aanpak

Klanten kunnen voortaan vanuit hun thuisregio en met de hulp van de binnenhuisarchitecten van Bostoen, hun nieuwe woning inrichten. De VR-applicatie bevat ruime keuzemogelijkheden aan o.a. vloer- en wandtegels, binnenschrijnwerk, sanitair en verlichting. In het kader van de regionale verankering van Bostoen werd een VR-opstelling geplaatst in de kijkwoning van Roosdaal (Vlaams-Brabant), Harelbeke (West-Vlaanderen) en de Customer corner in de hoofdzetel te Drongen (Oost-Vlaanderen). “In de kijkwoningen bewijzen we onze afwerkingskwaliteit en werd er naast de virtuele beleving ruimte gemaakt voor een Experience room, waar klanten eveneens kunnen kennismaken met reële stalen”.

In samenwerking met Nanopixel

Samen met Nanopixel uit Roeselare werden de virtuele woonruimtes ontwikkeld en de afwerkingsmaterialen gedigitaliseerd. De begeleiding door Interieurarchitecten en Bouwadviseurs gebeurt aan de hand van een touch screen.
“In plaats van maquettes en statische beelden, biedt vastgoedtechnologie of ‘property technologie’, zoals deze virtuele tool belangrijke voordelen: de technologie is interactief & immersief, waardoor het veel eenvoudiger is om je voor te stellen hoe het gebouw en de omgeving er zal gaan uitzien.”, verklaart Dietrich De Blander, CEO van Nanopixel.

Digitale Marketing Transformatie

De Virtual Reality toepassing kadert in de digitale marketing strategie van de Group Bostoen. Eendachtig de focus om “Mobile” komt later dit jaar (november) de nieuwe, hoog responsieve website met geïntegreerde klantenzone online. Door het toepassen van 360°-fotografie kunnen toekomstige klanten voortaan online de instapklare woningen en alle kijkwoningen en -appartementen beleven. Ook zet Bostoen haar eerste stappen in “Artificial Intelligence” met de lancering van een Marketing Automation Platform dat het mogelijk maakt om leads beter te kwalificeren en dynamische content te personaliseren.

Bekijk de casemovie & Kanaal Z repo!


De Kanaal Z reportage

Check hem hier!

Images


Heeft u interesse?


Offerteaanvraag, sollicitatie of gewoon zin om eens te komen babbelen? 

Get in touch

Vraag ons magazine aan


Met ons magazine delen we onze verwezenlijkingen maar ook onze visie en deze van mensen die ons intrigeren en inspireren. Afgelopen edities waren telkens een groot succes.

Ook interesse?

 Vraag jouw gratis Nanozine aan